Financial Mentoring 

van schoenendoos naar smart phone

  • HOME
    • WAT IS FINANCIAL MENTORING?
    • WIE IS 2OMEGA?
    • LEAVE YOUR FINGERPRINT
  • FD FLEX
    • De mythe van de ‘dure’ FD Flex manager
    • GROEIPIJN
    • FINANCIERINGSRAPPORT
  • BACK OFFICE

Administratie zelf doen of uitbesteden?

Het vergt geen hogere wiskundige kennis - laten we eerlijk zijn - , het bijhouden van de administratie is geen klusje waar je "lekker voor gaat zitten". Ondanks dat zijn er nog veel zelfstandige professionals of ZP'ers die hun administratie nog zelf doen, al dan niet bijgestaan door een familielid of bevriende boekhouder.
U kent het Engelse gezegde " penny wise, pound foolish".  Uitbesteding met ontzorging is per saldo een slimme inkoop.



Uitbesteden

Zelfstandige professionals die hun administratie wel uitbesteden doen dit omdat zij:
  • focus willen hebben op hun beroepsbeoefening;
  • geen tijd en geld willen verspillen;
  • willen dat hun administratie voldoet aan wet-en regelgeving;
  • hun administratie effectief en efficiënt is;
  • belangrijk vinden dat hun cijfers objectief en snel beschikbaar zijn;
  • niet in het weekend of de avonduren in een gortdroog excel werkblad hun boekhouding willen voeren, of - erger nog -  hun boekhouding zelf verwerken in een aangeschaft boekhoud softwarepakket. Afgezien van het tijdverlies om zelf een excel werkblad te "bouwen" of de boekhouding in het software pakket in te richten.

Geen tijdverlies

Het voordeel van volledig uitbesteden is dat je er als zp'er beduidend minder omkijken naar hebt.
Je hoeft je niet te verdiepen in allerlei regeltjes, wetten, formules en ander administratieve rompslomp.


Gemiddeld besteedt een zelfstandig professional die zijn administratie zelf doet hieraan 30 uur per jaar. Uitgaande van een gemiddeld uurtarief van een zelfstandig professional tussen de 80,- tot 150,- euro per uur is dat al snel circa 3.500,- euro op jaarbasis qua omzetderving.

Daar komt de aanschaf van een boekhoudsoftware pakket nog bij, de tijd om het softwarepakket in te richten, de eventuele meerkosten om de belastingaangifte Inkomstenbelasting of Vennootschapsbelasting te maken, van de jaarrekening en het voldoen aan uw archiveringsverplichtingen.



2OMEGA FINANCIAL MENTORING
Parade 10 - 14, 4811 DZ Breda
+31(0)651 335 992
​info@2omega.nl



  • HOME
    • WAT IS FINANCIAL MENTORING?
    • WIE IS 2OMEGA?
    • LEAVE YOUR FINGERPRINT
  • FD FLEX
    • De mythe van de ‘dure’ FD Flex manager
    • GROEIPIJN
    • FINANCIERINGSRAPPORT
  • BACK OFFICE